onsdag 29. oktober 2008

......OG ANDRE GAVER

Siden jeg i forrige innlegg viste fram en gave jeg hadde fått, fant jeg like godt ut at jeg ville vise fram andre gaver som har gitt oss mye glede.
I fjor var et skikkelig jubileumsår for oss. Både mannen min og jeg fylte runde år og til sist var vi så heldige å kunne feire gullbryllup på slutten av året. Det er ikke mange gitt å kunne få være sammen så lenge

Vi hadde lenge snakket om å sette inn en vedovn i stua, men det hadde ikke blitt noe av. Så da mannen min hadde stor bursdag, fikk han denne ovnen fra våre to barn, svigerbarn og barnebarn. Senere kom de og monterte den, og den har varmet godt i kalde vinterdager. Ja, det hender nå at vi tenner opp i den om det ikke er så kaldt heller. Vedfyring gir en utrolig koselig og god varme. Skulle selvfølgelig skaffe en vedkurv, men inntil videre fant jeg fram en gammel og velbrukt kullboks av det gamle slaget. Den er vel i minste laget, men tror jeg skal satse på å bruke den fortsatt. Kanskje pusse den opp, eller hva?
På bildet ses også et par andre gaver som vises nedenfor.
Denne vegglyseholderen fra Artic Workshop fikk jeg til min store dag, og den er det riktig koselig å tenne lys i. Over den henger det ei skiferklokke som vi har fått tidligere.
Her ser det ut som bildet henger på skjeve, men det er nok fotografen som holdt kameraet skjevt. Bildet er "steintungt". Det er laget på porselen av Hammerfestkunstneren Eva Arnesen, Galleri Syvstjerna. Kunstverket heter"Moder Jord", og vi fikk det av barn, svigerbarn og barnebarn i gullbryllupsgave.
Her er andre produkt fra Artic Workshop. Vinglassene fikk jeg til min dag, og auskaret (øsekar) fikk mannen min. Han bruker det til askebeger, men det paser fint til f.eks. godter også.
Barn, svigerbarn og barnebarna hadde fanget opp at jeg hadde planer om å kjøpe ny laptop med større diskplass. Vel, denne kom som en stor overraskelse. og yngstemann var den som fikk overrekke gaven. Det er så en kan bli målløs av mindre. Denne er svært mye brukt.

Så til sist et håndmalt glass som jeg har fått av vår datterdatter for mange år siden. Hun var ikke så stor da, men hadde selv plukket ut gaven.
Takk til vår fantastiske familie. Er så glad for at dere fins!
PS. Misforstå ikke. Det er ikke på grunn av gavene, altså!

2 kommentarer:

  1. Så mange flotte gaver!
    Gratulerer med overstått gullbryllup! Det er stort i våre dager å være gift så lenge. Mannen min og jeg rakk ikke sølvbryllupet heller, da han gikk bort i fjor. Han hadde vært syk i lang tid.
    Vi skulle hatt sølvbryllup i august i fjor...
    Å få en laptop var en flott gave.
    Jeg fikk også min første PC,men min er stasjonær. I fjor måtte jeg kjøpe ny, for den jeg hadde var gått ut på dato, og så var den full av virus. Denne er også stasjonær. Den har stor diskplass, jeg greier nok aldri å utnytte den.
    Jeg har hatt veldig mye glede, hygge og nytte av min PC, spesielt etter jeg ble alene.
    Ønsker deg en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Hei på deg!
    Her har det skjedd mye siden sist.
    Reine gavedrysset her hos dere.
    Skikkelig koselig alle disse Ingøy tingene.
    Hærlig vedovn har dåkk å fått i hus, håper vi får en ny før gull bryllupet...
    Har akkurat maken glass som du viste , fire stk . faktisk.
    Du skal ikke vi ha et blogg treff, ser at det er så mange som har det, det ser så trivelig ut, skikkelig artig . Får snakkes en dag vi treffes på kafe`loftet.
    En fin onsdagskveld til dæ.

    SvarSlett