mandag 17. januar 2011

Islykt

Etter ide fra en bloggvenn, har jeg laget denne enkle islykta. Hadde fylt bøtter og spann med vann ved juletider, men temperaturen varierte fra kulde til mildvær slik at jeg til slutt ga opp prosjektet. Snølyktene vi laget i kramsnøen ramlet også sammen i mildværet i jula.
Det var helt blikstille lørdagskvelden slik at jeg kunne gå med tent lys i hånden som en annen Lucia.
Disse to bildene ovenfor er tatt med blits.

Og dette uten blits med lys fra islykta. Som dere kanskje ser, er iskubbene frosset i melkekartonger som jeg har puttet rognebær og grankvister oppi.
Enkelt og dekorativt. Takk til min bloggvenn for tipset.

5 kommentarer:

  1. Nydelig!
    Har gitt opp mitt "islykt" prosjekt...for her bare regner det;) Tok bøtten inn i dag:)))

    Klem;)

    SvarSlett
  2. Isløkte er fint-har ikke laga det i år, men ei diger snelykt.Måkka en stor hau med sne - grov hull så store at de var store nok til ei telys lykt, ti sånne telys lykter er plassert inni hauen - lyser godt opp , men det er jo litt arbeid å tenne ti lykter , så det blir ikke hver kveld.
    Du kunne sikkert hatt ei lita telys lykt inni mella is blokkan....
    Vi høres.

    SvarSlett
  3. Veldig koselig.Fine farger.Stemningsfullt.

    SvarSlett
  4. Så nydelig det ble! Og det bildet du tok uten blitz ble aller finest. (Jeg synes som regel de blir det, fargene blir mer natuurlige)

    SvarSlett