torsdag 15. oktober 2009

Firbente sommergjester

Firbente venner
Jeg har ikke helt lyst til å slippe taket på sommeren selv om vi har hatt snø helt ned til sjøkanten allerede. Derfor vil jeg dvele litt med noen sommerminner og presentere noen feriegjester, firbente sådanne.


I to-tre uker hadde vi to pusekatter her på sommerferie mens familie deres var i syden. De har vært her før, så de var lokalkjente og utnyttet jaktterrenget maksimalt.

Fairytail er en Hellig Birma. På bildet under er hun bare noen uker gammel og helt til å spise opp.



Bildet under er tatt i sommer, og hun har satt seg på den gamle komfyren som jeg har stående ute til å sette blomster på. Her har hun god oversikt over hva som rører seg i gresset.

Happy er en Maine Coon. Bildet under er tatt i fjor sommer. På neste bilde ser en hvor mye den har vokst på ett år.
Her er pelsen ganske rufsete etterat Happy har vært ute i vått gras.
Og her har begge hoppet opp i vinduskarmen. Dette var en yndet plass, så det var best å rydde unna ting som kunne deise i gulvet.
Oppholdet endte med dramatikk for Fairytail et par dager før den skulle hjem. Skjønte ikke helt hva som feilte den, og veterinæren nådde jeg bare over telefon. Ble enige om å avvente til det ble mulig å komme til undersøkelse mandagen. Vi så et rift, men etter at den var barbert bak, viste det seg at det var tre nokså dype rift etter tenner fra et større dyr som hadde glefset etter den, hund eller rev, mente veterinære. Det måtte syes sju sting! Stakkars pusen var ganske sløv etterpå av smertestillende og antibiotikakur, men brydde seg da ikke så mye om kragen hun måtte ha på. Hun kviknet jo til etter hvert, og er nå i fin form igjen.
Men jeg blir helt matt når jeg tenker på hva som kunne ha skjedd!
Figo kom på besøk noe senere.
Han var den roligste hunden jeg sett. Hørte bare at den gjødde når "far" lekte med den ute. Også hadde den egen kosepute som den likte å ha både ute og inne. På det første bildet ser dere at den ligger med puta mellom labbene og snuten på puta.
På det andre bildet sitter han rolig og venter på noe godt.
Figo var med oss på flere turer mens den var her.

7 kommentarer:

  1. Fantastisk fint høstbilde, også så nydelige kattepuser! Elsker katter. Gleder meg til å bli pensjonist på Sandland; da skal det bli både katt og vakker natur. I mellomtiden får jeg nøye meg med bloggbilder.

    gnista

    SvarSlett
  2. Så søte sommergjester du har hatt! Godt det gikk bra med Farytail, stakkars! Så artig med den hunden som hadde pute med seg! de har sannelig sine særeggenheter disse firbente og. Tusen takk for trivelig hilsen hos meg. Beklager sent svar, jeg har vært så opptatt. Vi har en liten oppussing i stua. Ha det så bra! -Margit-

    SvarSlett
  3. For noen hærlige firbente gjester du har hatt på besøk.
    Kattan var jo bare skjønne-så typisk de å velge yndlings plassen høyt oppe i et vindu.
    Ha ei flott oktober helg-snakkes vi på kafe`i dag...?

    SvarSlett
  4. Nydelig høstbilde i headingen din. Har ei venninne som har en hellig birma, aldeles nydelig katt. Ønsker deg en fin høst:)

    SvarSlett
  5. Sånt nydelig bilde du har på forsida di. Du er virkelig en flink fotograf. Og for noen sjarmerende gjester du har hatt, både kattepusene og hunden. Jeg er på ferie - siste uka i Ravda før vinteren. Og tenk, nå har vi bredbånd i leiligheta, selv om njeg ikke har fått anvendt det så alt for mye hittil. En kjempefin dag til degt!

    SvarSlett
  6. Innlegget ovenfor lar ikke noen få lov til å kommentere, selv ikke jeg slipper inn. Aner ikke hvorfor. Har ikke endret på tillatelse. Skal prøve å lage et nytt innlegg for å se om det samme skjer der.

    SvarSlett
  7. Åhh for noen nydelige katter :D Hellig Birma er en alldeles nydelig katterase.
    God helg til deg :)

    SvarSlett