lørdag 26. februar 2011

Endelig ferdig prosjekt

Jeg har tidligere vist starten på strikking av lapper til dette prosjektet. Nå er det langt om lenge blitt et ferdig sengeteppe.
Lappene ble strikket i forskjellig mønstre, norske mønster med to farger og aran mønster ensfarget. Masketallet var også ulikt på de forskjellige lappene, så jeg var spent på hvordan dette ble når de skulle settes sammen.
Først skulle det hekles rundt alle lappene, og her her hadde jeg jo anledning til å tilpasse de litt. Så skulle lappene hekles sammen på langs og på tvers, og til slutt en omgang med staver og fastmasker rundt det hele. Det var spennende å se om det ble bra.

Her har jeg plassert teppet på kjøkkengulvet for å se hvordan jeg skulle klippe til foret som er av ganske tykk bomull.

Var spent på om jeg klarte å få til å stikke fast foret rundt hver rute, men ved å rulle en del av teppet sammen, gikk det greit å få plass til det gjennom maskinen.

Her er en detalj av det ferdige teppet

og her en del av hele teppet.


Og alle kunstverk bruker jo å ha signatur! ( litt fint for ettertida for de som skal ha det)

15 kommentarer:

  1. Det var eit flott teppe.......med masse arbeid på!
    God sundag til deg!

    SvarSlett
  2. Åh, for et flott teppe! Her har du sannelig hatt mye arbeid.

    SvarSlett
  3. Kjære svigermor!
    Du er toppers til å lage sengetepper altså - dette blei også kjempeflott, og mye finere enn på bildene..og så mye arbeid som ligger i det. Artig med signaturen:-)
    Ha en fin søndag, så håper jeg vi sees neste helg!!
    klem

    SvarSlett
  4. Noe så flott! Jeg har ikke sett maken til dette, det må du virkelig være stolt over og sette signatur på! Det er jo et kunstverk. Så lekkert med den kombinasjonen av norsk mønsterstrikk og aran, og nydelig farge.

    SvarSlett
  5. IMPONERT , IMPONERT,IMPONERT!!
    Håper svigerdatttra skjønner hvilken skatt ho har ansvaret for, teppet må ihvertfall ha vakt når det luftes ute.....herregud det va fint.

    SvarSlett
  6. Hei, virkelig et flott håndarbeid du viser frem her. Og er nok mange timer arbeid som ligger bak dette. Har ikke sett et sånt teppe før.
    Ha en fin søndag :))

    SvarSlett
  7. For et imponerende fint teppe! Det fortjener absolutt en signatur, det må jo bli arvegods for etterslekten :)

    SvarSlett
  8. Neimen, du da! Så flott et teppe, det er det fineste jeg har sett på evigheter! Det er et uvanlig teppe på grunn av annerledes lapper! Flott, kjære deg! Og så har jeg ikke vært oppmerksom på det før nå??
    Jeg vil gjerne fortelle flere om det, håper det er i orden!
    Klem!


    Såå nydelig! Sukk.

    SvarSlett
  9. Det var eit imponerande flott teppe :) God grunn til å vera stolt av det, og det fortjener absolutt signatur :) Fann bloggen din hos Stubbetufsa, der ho linka til teppet ditt.

    SvarSlett
  10. Wow, for et fantastisk teppe, dette var nydelig!!!
    Fant også linken inne hos Stubbetufsa.

    SvarSlett
  11. Her er bare en ting å si: FANTASTISK!!!

    SvarSlett
  12. GRATULERER!
    Dette ble kjempeflott! For et mesterverk du har laget. Jeg er imponert!

    Helgeklem;)

    SvarSlett
  13. Hei, jeg fant bloggen din via Stubbetufsa og har lagt meg til som følger! Du verden for et fantastisk flott teppe du har laget! -og fin blogg du har, artig å se fine bilder fra vår vakre landsdel:)
    Ei fin helg ønskes!

    SvarSlett
  14. Hei!

    Var kjæmpe fint teppe du hadde laga:)Stilig med blått:)

    SvarSlett