torsdag 18. desember 2008

Julekort og julelunsj

Disse to julenissene som i senere tid har fått fast plass i gangvinduet i jula, fikk mannen min og jeg fra de to barna våre. De hadde fått penger til å kjøpe julegaver for, og på butikken vår hadde de funnet disse nissene. De regnet nok med at vi måtte ha en hver. Syns de er koselige minner fra deres barndom. Det ble dessverre skjemmende gjenskinn på bildet.
Sponkurven i midten har dattera malt (etter hun ble voksen)
Julekort og julegaver
Den siste gaven ble pakket og de siste? julekortene skrev jeg for et par dager siden. Det blir nok en del julebrev på mail også.
Julevinduet på kjøkkenet kan virke litt overfylt. Bruker vanligvis å ha sjablongfigurer laget med snøspray mellom firkantene i stedet for gardiner. I år ble det ikke slik.
Så hadde jeg fått invitasjon til skolelunsj i dag på den skolen jeg jobbet ved noen uker i høst. Elevene med hjelp av lærer laget til lunsjbordet. Gymsalen var pyntet med juletre og stjerner og annen dekorasjon. Foreldre, småsøsken og ansatte var invitert.
Det var jo koselig at de ville invitere meg også selv om jeg ikke jobbet der nå.
Men ikke nok med det! Rektor overrasket med en diger godtersekk til hver av oss voksne "undersåtter". Har ikke åpnet sekken helt, bare klemt på og lurkikket inn i den. Gjemmer litt overraskelse til jul.

5 kommentarer:

  1. Koselige førjulssysler dette!
    Jeg har også fått avsted det som jeg tror er de siste julekortene, men det kommer alltid noen etternølere som jeg husker i siste liten. Jeg sender også på mail til noen.
    Så koselig skolelunsj også! Og gavesekken ser spennende ut.
    Datra di er flink som har laget denne kurven. Det er så mange kreative mennesker rundt om.
    Gangvinduet ditt synes jeg ble fint.
    Ha ei fortsatt fin førjulstid"!

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Tusen takk fø kjempekosle kommentar hos meg! Kjekt å kikka innom i juleforberedelsane dine!
    kjem snart tbake!
    Kooooooooz deg!

    SvarSlett
  3. Her er det jul i stua det kan en tydelig se!
    Koselig på lunsjen igår.
    Takker og bukker for utmerkejsen fra deg, skal få taua han over hit etterhvert.
    Snakkes!

    SvarSlett
  4. Hei i natta!
    Her våkes det...
    Savner disse avslutningene i gymsalen.Mimre mimre.
    Så koselig du har ordnet vinduene.
    Skikkelig Julehus.Det jo så artig å pynte til Jul,gleder oss til vaskingen er unnagjort,men æ har jo så god hjelp her;)
    Og så spennende den sekken ser ut.Æ hadde nok ikke klart å vente til Julaften hvis det hadde vært mæ:D
    Nattinatt,og nyt denne koselige førjulstida.

    SvarSlett
  5. Ser at du er kommet litt lenger i julepyntinga enn meg. Her var det både nisser og ferdigpynta julevindu. Men jeg satser på at det blir jul hos oss også, etterhvert. Sitter og koser meg med et glass vin, klokka er snart ett på natta. Må nok finne senga snart, skal tidlig opp og dra på julemat-shopping i mårra. Ha ei fin adventshelg!:)

    SvarSlett